Menu Zamknij

Chcę załatwiać sprawy urzędowe przez internet. Czy to możliwe?

Tak, wiele spraw urzędowych można załatwić online. W tym celu załóż Profil Zaufany bezpłatne narzędzie, które umożliwia potwierdzenie tożsamości w internecie.

W przypadku cudzoziemców są dwa sposoby na założenie Profilu Zaufanego.

  1. Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej. Po autoryzacji, na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta. Taką możliwość dają największe banki w Polsce.
  2. Złóż wniosek online na stronie pz.gov.pl. Następnie osobiście potwierdź swoją tożsamość w jednym z punktów potwierdzających, czyli w wybranych urzędach i instytucjach publicznych. Punkty potwierdzające w twojej miejscowości znajdziesz za pomocą wyszukiwarki: pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList.

Za pomocą Profilu Zaufanego m.in.:

  • rozliczysz PIT online;
  • zalogujesz się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP);
  • oraz załatwisz dziesiątki innych spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

Przewiń do góry